Call Scoring
Elk gesprek in de Calldrip-systematiek, of deze nu zelf door de verkoper is geïnitieerd of vanuit de klant is gestart, kan door #DCDW-software worden opgenomen en beoordeeld. Dit alles volledig compliant onder de huidige EU GDPR-regels.
Het doel van het opnemen van deze gesprekken is om deze binnen 24 uur te laten beoordelen door de Carmen Quality Managers. Zij beluisteren het gesprek en beoordelen het op een aantal vaste KPI’s. De resultaten zijn voor importeur, directeur of salesmanager overzichtelijk in te zien in hun dashboards. De KPI’s die standaard in de scoring worden meegenomen zijn de volgende:
- Is het daadwerkelijk een gesprek tussen twee mensen, of alleen een voicemail of een keuzemenu?
- Welke verkoper heeft het gesprek gevoerd?
- Heeft het gesprek in de beleving van de klant de wow-factor?
- Is er een concrete afspraak gemaakt?
1 - Telefoongesprekken die door de verkoper worden begonnen blijven door de consument onbeantwoord en worden doorgezet naar de voicemail. De verkoper heeft dan wel een snelle responstijd laten zien, maar het resultaat is nog steeds geen contact. Er moet dus vaker worden gebeld. Als er een gesprek plaatsvindt, wordt dat gezien als een opportunity!
2 - In de Calldrip-systematiek is zichtbaar welke verkoper de lead oppakt door zijn directe ID-nummer of telefoonnummer te gebruiken. Bij de scoring worden de namen dubbel gecontroleerd, zodat de gesprekken ook aan de juiste verkoper toegekend worden.
3 - Veel klanten zijn blij verrast dat de verkoper, geholpen door Calldrip, zo snel belt. De klant zegt zelf iets in de trant van “wow, dat is snel”. Meer dan 30 procent van de klanten zegt dit uit zichzelf, en ook dit wordt inzichtelijk gemaakt.
4- Uiteindelijk gaat het om een afspraak bij de leadopvolging. Het doel is 60 procent van alle kansen om te zetten in een afspraak met een datum en tijdstip. Snel opvolgen is een ding, maar afspraken maken is uiteindelijk het doel. Aangezien de afspraakratio wordt bepaald door het uitluisteren van de gesprekken en de uiteindelijke resultaten, zijn de resultaten via Calldrip veel betrouwbaarder dan de resultaten die verkopers vaak melden in hun eigen LMS-systemen.