Wow! Reageer op elke lead binnen 30 seconden met Calldrip!
Al meer dan 500 dealers en autobedrijven in Nederland, België en Duitsland gebruiken Calldrip!
Calldrip zorgt voor een betere leadopvolging
Calldrip
In de wereld van nu is een snelle opvolging van online leads essentieel. Consumenten nemen zelden een telefoongesprek aan van een nummer dat ze niet herkennen. De beste manier om succesvol te zijn is om direct nadat de online aanvraag is gedaan, te bellen. Op dat moment is de interesse van de klant maximaal. Dan moet je profiteren.
Het reageren op online leads moet dus binnen de cruciale eerste vijf minuten na de aanvraag gebeuren. Dan heb je als verkoper de meeste kans op een succesvol gesprek via de telefoon, met als doel om een afspraak te maken. Calldrip verzorgt dit voor je. Hoe? Lees nog even verder.
Ontdek hoe Calldrip voor u kan werken
WOW! Bel je klanten automatisch binnen 30 seconden!
Calldrip zorgt ervoor dat jouw verkopers automatisch telefonisch worden gecontact wanneer leads een online formulier, van bijvoorbeeld Marktplaats, invullen. Bij een nieuwe lead belt Calldrip direct jouw verkopers om ze vervolgens gelijk door te verbinden met de klant. Door deze bliksemsnelle reactie, bel je precies op het juiste moment omdat de klant jouw advertentie nog open heeft staan. Dit zorgt ervoor dat je meer dan 70% van je klanten in één keer telefonisch te pakken krijgt. Hierdoor krijg je een "WOW"-moment bij je klanten. De klant is namelijk verrast vanwege de bliksemsnelle reactie van jouw verkoper! Door dit positieve begin van het gesprek, is de klant enthousiast en is de kans op een showroom afspraak, wat natuurlijk het doel is van het gesprek, enorm vergroot! Binnen 30 seconden is er dus een telefoongesprek tussen verkoper en klant gerealiseerd!
Koppelingen
Calldrip is snel te implementeren doordat er diverse koppelingen beschikbaar zijn. Zo werkt Calldrip onder andere samen met LEF, Websolve en portalen zoals: Marktplaats, Autotrack, Autoscout en Autowereld. Daarnaast is er een mogelijkheid om een custom API koppeling te maken voor diverse systemen en importeurs.
Gebruik je geen lead managementsysteem/voorraad managementsysteem maar werk je nog via email? Geen probleem! Calldrip is ook te koppelen via email.
Ik wil binnen 30 seconden op elke lead reageren!
Inkomende telefoontjes (inbound)
Binnen de Calldrip-methode is het mogelijk om naast het eenvoudig inzichtelijk maken van de online leads, ook die andere lead te laten zien: de telefonische lead. Veel consumenten die zich online oriënteren vullen geen formulier in, maar bellen direct op via een inbound gesprek. Ook dit zijn leads die je graag overzichtelijk en controleerbaar in je overzicht wilt zien zodat je het maximale uit je marketingkansen kunt halen.
Scoring
Calldrip maakt het mogelijk om alle telefoongesprekken die via de Calldrip-methode lopen, op te nemen. Zo heb je inzicht in de kwaliteit van gesprekken voor zowel in- als uitgaande telefonie! Deze gesprekken worden beoordeeld op de volgende factoren:
- Is het een gesprek of een voicemail geweest?
- Heeft de klant enthousiast gereageerd op de snelheid van de verkoper?
- Heeft de verkoper een concrete afspraak met de klant gemaakt?
Als je deze informatie hebt, dan kun je daarmee je verkoopmedewerkers helpen om beter te worden in online lead opvolging.
Hoe werkt onze coachingtool?
Coaching
Gesprekken die niet leiden tot een afspraak, kunnen door middel van audio worden gecoacht. Dat betekent dat de gesprekken zonder afspraak worden terug geluisterd door een van onze sales coaches. Deze sales coaches geven de verkoper tips over hoe zij hun gesprekken de volgende keer beter kunnen voeren. Deze feedback wordt gegeven aan de hand van o.a. de volgende factoren: intonatie, opening van het gesprek, controle van het gesprek, focus op afspraak en omgaan met bezwaren.
De verkoper die het gesprek voerde, kan op die manier heel doeltreffend worden geholpen. Coaching door de #DCDW/Calldrip-methodiek is een niet-confronterende wijze van het beter maken van verkopers op individueel niveau.
Met #DCDW zijn we al jarenlang reseller van Calldrip. We zijn trots dat al meer dan 500 dealers en autobedrijven in Nederland, België en Duitsland Calldrip gebruiken!
Calldrip Add ons
Escalatie BDC
Zijn de verkopers niet in de gelegenheid om een Calldrip telefoontje aan te nemen? Schakel dan de functie "Escalatie BDC" in. Carmen Automotive BDC pakt de Calldrip telefoontjes op die de verkopers gemist hebben en maken showroom afspraken met deze leads. (geregistreerd in LEF)
Avondopvolging BDC
Ongeveer 30% van de leads komt doordeweeks tussen 18:00 en 21:00 binnen. Om geen lead te missen pakt Carmen Automotive BDC de Calldrip telefoontjes s'avonds op. Hierdoor kan Carmen Automotive BDC ook s'avonds showroom afspraken maken. (geregistreerd in LEF)
Calldrip Reviews
Wat vinden klanten van de gesprekken die ze voeren met verkopers? Calldrip stuurt automatisch een review verzoek naar klanten die een Calldrip telefoontje hebben ontvangen. Met een overzichtelijk review dashboard zie je wat klanten van de gesprekken vinden.
Ik wil ook een razendsnelle leadopvolging met Calldrip!
Google Reviews
Vraag klanten om het WOW-moment, dat ze hebben ervaren, te delen op Google. Jullie Calldrip account staat direct gekoppeld met jullie eigen Google My Business pagina en een verzoek tot een Google Review wordt automatisch naar de klant verzonden. Op deze manier verzamel je veel positieve reviews en word je beter gevonden op Google.
Calldrip Voicemail
Wordt er niet altijd op de juiste manier een voicemail ingesproken of wordt er nooit een voicemail achtergelaten door jullie verkopers? In Calldrip kan je per gebruiker een vooraf ingesproken voicemail uploaden die de verkoper automatisch kan versturen zodra deze in een voicemail terecht komt.
Click2Call
Wil je zeker weten dat alle leads gebeld worden of wil je het opvolgen van leads voor jullie verkopers versnellen? Met een Click2Call button in jullie eigen CRM/LMS systeem vervangen we het nummer van de klant met een button. Als de verkoper hierop drukt wordt deze direct gebeld door Calldrip en doorverbonden met de klant. Hierdoor heb je het gehele telefonie verkeer wat betreft lead opvolging overzichtelijk in Calldrip.
Calldrip Inbox: alle SMS berichten inzichtelijk
Calldrip biedt één overzichtelijk messaging center waarmee je jouw verkopers gemakkelijk via de Calldrip app & website kunt sms'en. Er zijn meerdere inboxen per account mogelijk. Zo kan je bijvoorbeeld "verkoop nieuw" & "verkoop gebruikt" gemakkelijk splitsen.
Follow-up SMS: geen no-shows meer met afspraak bevestiging via Calldrip
Als de verkoper een Calldrip heeft opgenomen krijgt hij/zij een automatisch follow-up bericht van Calldrip op de telefoon. Dat betekent dat hij/zij zowel bij een gesprek als bij een voicemail bericht wordt. In dit bericht vraagt Calldrip aan de verkoper of deze een SMS aan de klant wil versturen. Dit kan een afspraak bevestiging of wat anders zijn. Als de verkoper op het bericht klikt, kan hij/zij direct een SMS via Calldrip versturen. Dit bericht zie je dan ook terug in de Calldrip Inbox.
Calldrip gemist SMS: wees bereikbaar, zelfs als je dat niet bent
Als verkoper lukt het je niet altijd om een Calldrip direct op te pakken. Daarom heeft Calldrip een nieuwe functie genaamd: "de Calldrip gemist SMS." Een gemiste SMS van Calldrip is een vooraf ingesteld SMS bericht dat automatisch naar de klant wordt verstuurd als het verkoopteam een Calldrip mist. In dit bericht staat bijvoorbeeld: "Bedankt voor uw interesse in één van onze auto's! Wij zullen binnenkort telefonisch contact met u opnemen. Heeft u daarvoor nog vragen dan kunt u ons via deze weg altijd bereiken".
Meer weten over Calldrip?
Ben je zelf nieuwsgierig wat Calldrip voor je bedrijf kan betekenen, laat het weten. #DCDW zal dan een demo voor je verzorgen. Wil je een businesscase zien van een importeur in Nederland die met meer dan tachtig dealers succesvol Calldrip heeft geïmplementeerd en daardoor zijn leadconversie met veertig procent opkrikte? Klik dan hier
#DCDW is de officiële reseller en partner van Calldrip ™ voor de gehele EU. #DCDW handelt ook onder Calldrip.eu
Kijk dan naar deze e-books, blogs en whitepapers